tisdag 2 november 2010

...jag kommer bli 110 år

Jag lever fortfarande. Jag kanske kommer att bli skitgammal. 110 år. Tänk om. Undra hur det skulle kännas... kanske ha barnbarnsbarnbarn. Jag kommer att sitta i en gungstol och säga att det var bättre förr och att alla ungdomar bråkar så mycket nuförtiden. Nej, just det, jag kommer att vara en väldigt positiv 110åring som gillar att lära mig den nya tekniken och ser det positiva i tillvaron. Jag kommer aldrig att klaga på att jag inte får tillräckligt med besök från släkten, jag kommer att ta mig ut själv och ringa och bjuda in alla på kaffe och kakor. Tänk vilken pigg gamling jag blir. Inga större krämpor. Mina barn kommer att vara i 80års åldern men jag kommer förmodligen fortfarande att se dem som mina småttingar.

Tänk allt som jag har varit med om på de här 110 åren. För några år sedan när alla skaffade mobil, när Internet kom hem till alla hem, ICQ, Msn, Facebook.... Allt spännande jag kommer att få vara med om.

Tänk om hela världen är lycklig då. Det finns inte längre någon svält, några hemlösa eller krig i världen. Det finns ingen anledning att oroa sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar